مصرف میوه های فیبردار تشنگی را کاهش می دهد

سلامت نیوز: استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف میوه های دارای فیبر مانند شلیل، هلو، زردآلو، آلو، سیب، پرتقال، انگور و گیلاس تشنگی را در طول روز کاهش می دهد.

دکتر محمد صفریان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این میوه ها دارای فیبر است و آب موجود در آن ها در ساعات اولیه پس از سحر آزاد می شود، عنوان کرد: توصیه می شود در ماه مبارک رمضان از مواد غذایی که دارای فیبر است و آب بیشتری جذب می کنند به عنوان نوعی ذخیره آب بدن استفاده شود.

وی افزود: در ساعات اولیه پس از افطار که افراد احساس تشنگی زیادی دارند، افراد باید از میوه هایی با درصد آب فراوان مانند هندوانه، خربزه و طالبی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی که بتوانند به طور تدریجی کربوهیدرات موجود در خود را آزاد کنند مانند میوه جات، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار از این دسته هستند.

صفریان با بیان اینکه مصرف این مواد غذایی در وعده سحر می تواند موجب احساس سیری بیشتری در فرد شود، اظهار کرد: مواد شامل قند، شکر، انواع بیسکوئیت و شکلات ها، شیرینی ها، نوشابه و آبمیوه های مصنوعی، انواع دسرهای شیرین، زولبیا و بامیه، نان های بدون سبوس مانند نان سفید، نان باگت و ... به دلیل اینکه کربوهیدرات موجود در خود را به سرعت آزاد می کنند موجب قندخون و گرسنگی سریع تر می شود.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه