خوراکي هاي خواب آور از ريحان تا انگور

سلامت نیوز: برگ های تازه ریحان، ترکیب های شبه کافور دارند و می توانند آرامش را به خواب شما هدیه دهند.

دکتر مسعود کیمیاگر،متخصص تغذیه در هفته نامه سلامت نوشت: یکی از توصیه هایی که همواره به افراد مبتلا به کم خوابی یا اختلال خواب می شود، این است که با مشورت با متخصص تغذیه، تغییراتی را در رژیم غذایی روزانه خود بدهند و کمی قبل از خوابیدن برخی خوراکی های آرامبخش و خواب آور مصرف کنند.

یکی از این خوراکی های آرامبخش و خواب آور، کاهو است که به دلیل داشتن ماده ای به نام لاکتوسین، می تواند کنار بشقاب شام شما جای بگیرد و خواب آرامی را برایتان رقم بزند. در میان سبزی های دیگر، می توانم به ریحان هم به عنوان نوعی خوراکی خواب آور اشاره کنم. برگ های تازه ریحان، ترکیب های شبه کافور دارند و می توانند آرامش را به خواب شما هدیه دهند.

از طرف دیگر، خانواده لبنیات مانند شیر، ماست یا دوغ هم می توانند جزو میان وعده های قبل از خواب شبانه باشند. ترکیب های موجود در این لبنیات، با افزایش ترشح سروتونین در مغز حس آرامش را به شما القا می کنند. هرچند که بیشتر افراد گمان می کنند باید شیر پیش از خواب را به صورت گرم یا ولرم مصرف کرد، اما این مساله، کاملا به ذائقه چشایی و گوارشی خودتان بستگی دارد و افزایش ترشح سروتونین هم ربطی به سرد یا گرم بودن شیر ندارد.


علاوه بر این، ترکیب های موجود در انگور و گیلاس هم می توانند باعث ایجاد آرامش در خواب شبانه شوند. از آنجا که تابستان، فصل برداشت این دو میوه بسیار مغذی و خوشمزه است، افراد مبتلا به اختلال خواب می توانند در این فصل از انگور و گیلاس، حدود یک ساعت بعد از غذا و قبل از خواب استفاده کنند.

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه