بهترین روش آمادگی برای زایمان

سلامت نیوز: ورزش بهترین روش برای زنان باردار در حفظ قدرت و انعطاف و تحمل در روند آمادگی برای زایمان است. زنان سالم با انجام فعالیت های ورزشی مناسب، بارداری های بدون عارضه و راحت تری را طی می کنند و نیاز کمتری به سزارین، اپیزیاتومی (برش حین زایمان طبیعی) و بی حسی اپیدورال (موضعی) دارند.

طراحی یک برنامه ورزشی مناسب در کاهش کمردرد و فشارهای لگن موثر است و می تواند وضعیت طبیعی بدن را حفظ کند. ورزش به تسکین و بهبود عوارض شایع در دوران بارداری مثل افزایش شدید وزن، ورم دست ها و پاها، وریدهای واریس، بی خوابی، خستگی شدید و یبوست کمک می کند.


شرایط طبی خاص بدن زن باردار و خطرناک بودن انجام بعضی حرکات ورزشی برای او یا جنین زن باردار قبل از انجام هر نوع برنامه ورزشی حتماً با ماما یا پزشک متخصص خود مشورت کند و در صورت عدم انجام فعالیت های ورزشی قبل از دوران بارداری، باید ورزش کردن را به آهستگی آغاز کند. آسانترین و ارزانترین ورزش دوران بارداری، پیاده روی است، پیاده روی با لباس و کفش مناسب، دوچرخه سواری ثابت، ورزش های هوازی با شدت کم، ورزش های هوازی در آب، شنا کردن بدون شیرجه زدن و پرش در آب و کش و انقباض دادن به عضلات از جمله فعالیت های ورزشی ایمن در دوران بارداری است.


ورزش شنا و دوچرخه سواری ثابت در صورتی توصیه می شود که قبل از دوران بارداری انجام شده باشد. ورزش یوگا(Yoga) و پیلاتِس(Pilates) در افزایش انعطاف پذیری موثر هستند. از انجام ورزش هایی که با پریدن، تحرک بسیار زیاد و یا خوابیدن به شکم همراه است، اجتناب شود و پس از چهارمین ماه بارداری نیز از انجام ورزش هایی توأم با خوابیدن به پشت پرهیز شود. در صورت بروز علایمی مثل درد، خونریزی، غش و از حال رفتن، ضربان نامنظم قلب، درد لگن، سختی در راه رفتن، عدم تعادل، فشار خون بالا و کاهش حرکت جنین، از انجام حرکات ورزشی خودداری کرده و مراقب بهداشتی خود را مطلع سازید.

منبع:دنیای سلامت

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه